애송시(詩) 모음/영시

No man is an island

수행화 2014. 10. 1. 20:30

 

No man is an island

Poems by John Donne
Lyrics by Joan Baez

 

 

 

No man is an island,
No man stands alone,
Each man's joy is joy to me,
Each man's grief is my own.


We need one another,
So I will defend,
Each man as my brother,
Each man as my friend.

I saw the people gather,
I heard the music start,
The song that they were singing,
Is ringing in my heart.


No man is an island,
Way out in the blue,
We all look to the one above,
For our strength to renew.

 When I help my brother,
Then I know that I,
Plant the seed of friendship,
That will never die. 

 

 


 

어떤 사람도 섬이 아니다.
우리는 누구도 홀로 없기에

이의 기쁨은 나의 것이고,
이의 슬픔도 나의 것이다
.

우리는 서로가 필요하기에
그래서 나는 지킨다
이를 형제처럼
이를 친구처럼.

나는 사람들이 모여들고
음악이 시작되는 보았다
그들이 부르는 노래는
심장 속에 울려퍼진다.

누구도 멀리 떨어진 곳에
홀로 있는 섬이 아니다
우리를 새롭게 힘을 위해
우리는 모두 신에게 간구하노라.

내가 세상의 형제를 도울

우리는 우애의 씨앗을 심는 것이다
그리고 내가 아는 그것은
결코 죽지 않으리니.

 


Jhon Donne (1572~1631)

영국 성공회 사제이자 시인.